Friday

oh kawan

sekarang ni nak cari kawan memang senang. tak payah pergi jauh jauh. tak payah hantar surat. tak payah nak guna burung merpati segala. duduk je depan lappy. kletak kletuk keyboard. dah dapat kawan. senang kan? zaman urban macam macam boleh. dunia tanpa sempadan kan? aip.! dunia memang tanpa sempadan. tapi kita perlu sempadankannya juga. macam mana bebasnya kita, kita masih tetap inginkan privasi sendiri kan. so, for me istilah 'dunia tanpa sempadan' is not totally perfect enough. ayat tersurat ni. faham faham je lah. tak faham? oke. takpe. buat buat fahm je. saya tak marah.. ; /


orang kata nak mencari kawan memang senang. tapi sahabat?? erm. pada saya kawan , sahabat, rakan..tiada bezanya.. mereka semua sama. cuma yang membezakan, mungkin ada antara kawan kita yang lebih rapat dan lebih selesa untuk kita berkongsi.selebihnya mungkin kita cuma kenal mereka secara luarannya.  senang cakap, kita tak kenal mereka dengan lebih detail.


saya tak provok mana mana pihak. for me,  kawan memang penting dalam hidup. tapi kita manusiakan. saya tak nafikan saya agak pilih kasih dalam berkawan. jangan salah faham. maksud saya , dalam hidup saya, ada kawan yang lebih tinggi sikit levelnya daripada yang lain. but dun worry! saya sayang semua yang berkawan dengan saya. saya tak suka mencipta musuh. ' klu musuh datang , mail lambung bagi senjata '
eah3...


dalam kita berkawan ada pasang surutnya. macam air laut. macam juga waktu kita tga falling in love kan?


ada masanya kita berkongsi


ada masanya kita buat hal sendiri


dan ada waktu kita dalam suasana yang tegang


semua tu lumrah. bohong kalau saya katakan saya tak pernah kecik hati dengan kawan saya sendiri. bohong juga jika saya katakan jika saya tak pernah rasa nak marah kawan. lagilah bohong kalau saya katakan kawan saya sangat perfect! ye. kawan. semua orang pernah buat silap. termasuk diri saya sendiri.

mungkin bila saya kecik hati, saya tak tunjukkan pada mereka yang saya kecik hati. tapi, hati yang sakit tetap sakit. ANDA MAMPU MENGUBAHNYA BUKAN? saya nak berkongsi sedikit ilmu di sini,
Tuhan tak akan mengubah seseorang melainkan dia mengubah dirinya sendiri. i love this quote. very the muchhh!.hoho
carilah cara macam mana sekalipun untuk tenangkan kita. setiap yang berlaku ada hikmah kan?

mungkin bila saya rasa kawan saya buat silap, dan saya seolah olah tidak mampu untuk menahan kemarahan saya..saya akan berdiam diri. kita dah besar, so buat cara macam orang dah besar. saya tak mampu nak marah kerana kita dalam satu zaman yang sama . dalam umur yang sama. kalau saya masih tidak menegur, bukan kerana saya membenci anda 100 %. saya perlukan masa untuk cool down kan balik diri saya. as well as you.. maaf mungkin anda banyak terasa hati dengan saya.

sesungguhnya saya tak mampu nak membenci KAWAN .kawan segalanya buat saya. tidak terlintas sedikit pon di hati saya untuk jauhkan diri daripada berkawan kerana saya sayang semua kawan kawan saya.

mungkin satu hari nanti, kita akan kembali. kembali berkumpul, bersama dengan gelak tawa senyum riang yang tak pernah putus dan kekal selamanya. hope so =)


: gambar tiada kaitan. mungkin dapat payment. mungkin lah..HAHA


terima kasih. be my followers

No comments: