Friday

lesen yang memenatkan

Assalamualaikum
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih




dah lama tak bukak blog. dah bersawang , berlalang bersemak samun segala. kulat pon dah start nak buat kaum kat sini. oke propa. saja tiru ayat common blogger yang dah lama tak bukak blog .  huhuhu


sejujurnya aku malas nak membukak blog walaupun hari2 men tenet. kalau bukak pon just tengok gitu gitu je. malas nak membina patah kata. banyak lagi benda nak buat. sori la aku bukan jenis yang suka buang masa. kate ko!. setiap saat yang dah dibazirkan bagi aku sangat berharga. membazir itu amalan SYAITONNN ; )


setiap hari , mengadap benda yang sama kadang kadang menjengkelkan. what can i do?? aku dah terrrrhantar resume untuk jadi bibik full time kat rumah. hoho buat jelahhh.. aku pasrah * sadis tak sadis lah *
ek eley keje biase je pon. mengade je lebih. nak kene lempang agaknya budak ni *naksangat <3*


semalam aku baru setelkan satu jam untuk prektikel memandu. ini baru prektikel. lagi 2 jam tak tau lah nak buat bile. dah la belum booking lagi. belum masuk yg 9 jam ape lagi ntah. aku pon tak paham sangat. hohoho
leceh jugak nak buat lesen ni. tapi bile amik dari sudut positifnye, ' klu proses lesen memandu ni tak mgambil masa yang lama , mungkin hospital akan belambak ibarat cendawan tumbuh selepas hujan ' wallaweyh!. faham faham je lah.aku admit , bila sampai turn aku serta merta ke' dedor' an aku berada pada tahap yang maksimum. maklum lah first time pegang stereng. cool down husna cool down. ! mase instructor tu bg penerangan..hahaha pale otak aku ntah ke mane. mengangguk tanpa mendengar. seriau punye pasal lah ni. :P


orait. enjin dah start. clach dilepas perlahan lahan. eah..kereta berjalan. aku bawak!! ya Rabbi rasa macam nak menjerit je. eksaited terlebih padahal baru belajar. memang mereng aku ni. hoho
kang aku senyum sorang sorang kang, instructor tu ingatkan aku nak mengurat die plak.. adoyy
erm.. kejap je la aku senyum,,tga syok2 tiba tiba kene marah. aduhh paling BES lah. tolong marah saya lagi bang! i'm begging u.. ermm..buwekk!


time naik bukit , rasa macam nak terjun laut!. gua tetekan minyak kuat sgt. haha nampak bebenor instructor tu tokojod. haaa kan dah.! encik instructor tu pon satu. tga mengajor aku bole pulak jawab kol org. gua main tekan je arhh.. erm nasib tak terbang tu jelah. satu hari tu memang penat habis arhh. dah la panazzz.. gua sabau je dengan abang tu.. setel pusing pusing kat roundabout, blaja park kereta plak. yang ini part yang paling aku menyampess. sebab ape? sebab aku ni dah la comel nak kene keluarkan kepala tgok tayar tak macam kene berdiri kat seat tu. memang semartttt arhh. bila dah penat, clach pon di anaktirikan. lalu tersemput semput la enjin kereta tu.


n yesss! satu jam berakhir. tak menyaba aku nak matikan enjin. keluar kereta terus carik seat. fuhhhh.. lego deh. dalam otak memang fikir nak balik je lah. on the way nak balik, aku duduk diam je dalam kereta. mungkin muka aku terlampau menampakkan yang aku tga penat so abg instructor itu pon membuat lawak. erm nak layan. maaf la abg, baik saya layan penat saya. hohoho.peace~


yang penting balik tu gua lentok abess arr. memang tak fikir ape dah.. n now, i do no what's gonna be for next lesson. dalam plan, nak habiskan sume ni paling lewat akhir bulan 2 ntah dapat ke tidak. hopefully dapat arhh..dapat arr gua lesen P cepat. ahakxxx... kbai ngantok nak tido .
terima kasih. be my followers

No comments: